joi, 22 ianuarie 2015

Filme celebre, costume celebre



Nu cred ca exista cineva care sa nu fi vazut filmul "Romeo si Julieta"?! Exista o multime de variante, însa una dintre cele mai bune este cea realizata în anul 1968, în regia lui Franco Zeffirelli. Filmul a primit patru nominalizari la Oscar si la doua categorii a primit marele premiu: Oscar pentru cea mai buna imagine si Oscar pentru cele mai bune costumatii.
Pentru costume, filmul a primit deasemenea un Premiu BAFTA si unul  Nastro d’Argento.
Designul costumelor a fost conceput de Danilo Donati si Museo delle Sinopie din Pisa expune direct la intrare veșmîntele purtate în film de Olivia Hussey (Giulietta Capuleti) si de Leonard Whiting (Romeo Montecchi).

Fondazione Cerratelli protejeaza cele mai frumoase piese de vestimentatie din filme, colecția muzeului include mai mult de 25000 costume istorice si sediul este în localitatea Pugnano (San Giuliano Terme), la 12 km departare de Pisa.
(surse fotos film: 1, 2, 3)

26 de comentarii:

  1. Ce interesant trebuie să fie să poți vedea costume din filme celebre, pe care este posibil să le fi văzut de-a lungul anilor! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Un trecut care aduce profit.
    Frumoase rochii.

    RăspundețiȘtergere
  3. mi-as dori sa vad aceste costume, sunt atat de din acele timpuri :)
    filmul, muzica, sunt pentru mine in aceasta varianta perfecte dar fiecare generatie isi are propriile preferinte...
    pup draga mea draga, faina sa-ti fie ziua!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. întoarcerile în timp sunt interesante pentru oricare generatie... Nu cred ca exista adult care sa nu-si doreasca sa poata sa calatoreasca în trecut :)
      pup si eu draga mea draga. Astazi nu prea am avut timp pentru blog, am ramas în urma cu vizitele :)
      pup Noapte buna :-*

      Ștergere
  4. Despre costumul lui Romeo, nu am prea multe de spus, că ochii mi-au rămas lipiţi de rochiile Julietei!
    Câtă muncă. migală şi frumuseţe să faci aşa ceva; pe mânecile celei roşii şi la decolteu, sunt mărgele, nu?
    Iar ideea de a păstra costumele folosite în filme îmi pare foarte binevenită, cred că este un loc interesant!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe mine ma bate gândul sa ma apuc sa-mi fac o rochie în genul acestora :) Superbe modele!
      Si eu m-am bucurat sa descopar aceste exponate! Merita într-adevar sa fie aratate interesatilor de gen.
      pup. Noapte buna!

      Ștergere
  5. Nici nu am stiut de existenta acestui muzeu. Frumoasa ideea de a pastra aceste piese de vestimentatie intr-o colectie de care sa se poata bucura vizitatorii. Cred ca vizita acolo este ca o calatorie intr-o lume de demult, cu rochii lungi si atent lucrate si costume elegante.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si pentru mine a fost o surpriza, descoperirea muzeului :) Minunate modele... ma gândesc tot mai serios sa-mi confectionez o rochie în acest gen :)
      pup. Noapte buna!

      Ștergere
  6. Foarte interesant! Mi-ar placea sa vad mai mult!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca numai filmul din 1968 l-am vazut; daca actrita e aceea - imi amintesc imaginea ei (erau si vederi cu ea) :)
    Costumele sunt superbe! Intotdeauna ma gandesc cata munca implica lucrul la costumele de epoca... Si cand ma gandesc ca la vremea cand traia W. Shakespeare se coseau manual... Uau! :)
    Ziua minunata sa iti fie!
    Imbratisari si pupici cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu am fost fascinata de frumusetea acestei actrite :) Copil fiind, cred ca la TVR s-a difuzat aceasta varianta a filmului.
      Ai dreptate ☺ totul era manual :) Dura mult pâna era gata rochia visata :)) Astazi comandam haine online... Tja, dar calitatea celor de atunci, probabil ca o au putine haine din zilele noastre :)
      pup si eu. Va îmbratisez pe toate trei :-*

      Ștergere
  8. O poveste celebra nu poate aduce decat un film renumit in care actorii poarta haine minunate!
    Fericiti sunt cei care le-au purtat,cei care le-au admirat in film,dar mai ales cei care au reusit sa-si plimbe privirea pe molicionea catifelei,pe frumusetea croielii,pe culorile folosite sau sclipirile firelor din tesaturi.
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur într-adevar ca am avut sansa aceasta, pe lânga toate minunile pe care le-am vazut în Pisa!
      pup draga mea, Noapte buna!

      Ștergere
  9. Sunt superbe!
    A fost si aici vara asta o expozitie cu costume de epoca, la un castel dar din pacate n-am ajuns :(
    Stii, mi-ar placea sa imbrac candva o rochie de genul asta. Macar asa, pentru cateva poze :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. muzeul primariei din Augsburg detine deasemenea costume din diverse epoci si o data pe an cu ocazia sarbatorii 8 August (Ziua pacii în Augsburg) este o parada a acestor costume pe starzile din centru.
      La muzeul din Pugnano am înteles ca exista posibilitatea închirierii costumelor (despre cât costa, nici nu ma gândesc...)

      Ștergere
  10. Am vazut mai multe variante si parca tot acela imi place cel mai mult, rochiile domnitelor de asemenea.
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu sunt de parere ca Zefirelli a reusit cea mai buna ecranizare a povestii lui Shakespeare!
      Noate buna! :)

      Ștergere
  11. Nu stiam de existenta muzeului.Am vazut niste reportaje cu locurile de depozitare ale costumelor din filmele americane.Cata eleganta , arta ,munca si inspiratie.O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. studiourile de film americane au o adevarata industrie, costumatii, decoruri... totul este posibil! :)
      Acum ca spui despre munca si inspiratie, imi vine sa râd singura amintindu-mi un episod din viata de eleva a fiicei mele Adela :) Pe timpul liceului, la ora de muzica învatau despre Mozart si pe lânga auditiile muzicale cu analize si interpretari, au primit într-o zi ca tema de casa sa deseneze 3-4 personaje din "Flautul Fermecat"... Adela a fost o eleva constiioncioasa, cu imaginatie si talent pentru arte însa tema aceasta o blocase pur si simplu. Asa cum fac mamele, m-am implicat si am ajutat-o, pâna la urma am reusit împreuna sa realizam 3 planse: Pamina, Papageno si Regina nopții. Desene în creion colorat cerat. Si ce crezi?! Profesorul de muzica s-a minunat cât de reusite sunt desenele si fiica-mea cu riscul de a-i fi diminuata nota, a recunoscut ca a ajutat-o "un pic" mama. Profesorul i-a dat nota foarte buna si a rugat-o sa ma întrebe daca nu cumva sunt interesata pentru o colaborare la Teatrul de Stat, unde el se pare ca era foarte implicat. Ce am mai râs acasa... Din pacate, pe atunci aveam atâtea pe umeri încât nu aveam timp pentru asa ceva... Astazi parca m-ar interesa :) Dar... Ce trece timpul! Sunt 6 sau 7 ani de atunci!...

      Ștergere
  12. Ce frumoase sunt!
    Nu stiam ca exista un astfel de muzeu....:)
    Mi-ar placea sa le vad insa mai tare mi-ar placea sa imbrac o astfel de rochita! :)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. heeeei, tu poti sa te urci în masina si în nici doua ore sa fii la Pisa! Tare mi-ar placea sa-mi povestesti ca ai vizitat muzeul! :) Iti spun sigur ca se închiriaza modelele din muzeu... nu cred ca aceasta, care a luat Oscar, dar altele :)
      pup. Noapte buna! :-*

      Ștergere
  13. Frumoasa postarea. Imi place idee unui astfel de muzeu. Nu stiu daca prin locurile prin care am fost era asa ceva, dar cred ca nu. Am vazut muzee ale cinematografiei, o expozitie a filmului Blow-up, dar al costumelor nu.

    RăspundețiȘtergere
  14. A fost o idee geniala cu infiintarea unui astfel de muzeu.

    RăspundețiȘtergere